This symposium brings together four different, bold and impactful research capacity development initiatives that share a common approach: they are all harnessing the digital sharing phenomena to drive the delivery of new skills to enable research where life-saving evidence is missing. These four projects are all engaging with frontline healthcare workers and research staff in low-resource settings, and working with them to create highly effective communities of practice to increase research outputs, quality and standards from the areas of the world where new data to drive changes are drastically limited. In 2013 the WHO said unless low- and middle-income countries become the generators rather that the recipients of data, then there is never going to be any true change in their burdens to public health. These countries are largely still not leading their own research studies and agendas and far too few studies are undertaken in the diseases of poverty that limit health in these nations. To undertake such studies, health workers, in all roles, need to be given the training and support to learn research skills and be encouraged to engage in the effort to gather evidence to change health. This symposium has the following integrated elements: 1. REDe is the Research Capacity Development Network for Disease Outbreaks that is led from the three EU funded Zika consortia and is tasked with creating a regional research network that can respond to emerging infectious diseases (EID). 2. Developing and Nurturing Careers in Research for Healthcare and Laboratory Workers in LMICs: WHO-TDR has developed a single, flexible framework for core competencies in clinical research within a professional membership scheme. 3. Proving scientists can share: The Global Health Network’s aim is to enable life-saving evidence to be gathered in the world’s poorest countries. This is a digital platform for medical researchers around the world, and it is changing the way that scientists work. Over one million visits have been received, from over 100,000 memberships, with individuals visiting from 196 countries. 4. Working together to deliver ‘how-to’ research skills: Blended learning is the new buzz phrase but it really does work. Within this initiative over 195,500 online learning modules have been taken in LMIC and these courses were developed by over 20 research organisations (such as WHO, PAHO and the Nuffield Council on Bioethics) who have worked together to create the highest standard teaching to reach all levels of research staff.
7 Presentations
10:15 – 12:00 PM | – Symposium Organizer
Trudie A. Lang |
Itinerary |
10:15 – 12:00 PM | – Co-Chair
Jackeline Alger |
Itinerary |
10:15 – 12:00 PM | – Co-Chair Iveta Simera Univ of Oxford, Oxford, United Kingdom |
Itinerary |
10:15 – 10:30 AM | – Developing and Nurturing Careers in Research for Healthcare and Laboratory Workers in LMICs
Morenike Ukpong |
Itinerary |
10:30 – 10:45 AM | – Working together to deliver ‘how-to’ research skills
Joby George |
Itinerary |
10:45 – 11:00 AM | – Proving scientist can share Iveta Simera Univ of Oxford, Oxford, United Kingdom |
Itinerary |
11:00 – 12:00 PM | – REDe The Research Capacity Network for Latin America
Jackeline Alger |
Itinerary |
http://www.abstractsonline.com/pp8/#!/4395/session/86
SymposiumResearchCapacityDevelopment_TGHN_Nov07_2017
Desarrollo de la Capacidad de Investigación: Aprovechamiento de la Revolución del Intercambio en Investigación de Salud Global
DESCRIPCIÓN
Este simposio reúne a cuatro iniciativas diferentes, llamativos e impactantes de desarrollo de la capacidad de investigación que comparten un enfoque común: todos ellos son el aprovechamiento de los fenómenos de intercambio digitales para conducir la entrega de nuevas habilidades para permitir la investigación en la que se evidencia falta para salvar vidas. Estos cuatro proyectos están participando con los trabajadores de salud de primera línea y personal de investigación en entornos de bajos recursos, y trabajar con ellos para crear comunidades altamente eficaces de la práctica para aumentar resultados de la investigación, la calidad y las normas de las áreas del mundo donde los nuevos datos para impulsar cambios son drásticamente limitado. En 2013, la OMS dijo que a menos que los países de ingresos bajos y medios se convierten en los generadores en lugar de que los destinatarios de los datos, entonces nunca va a haber ningún cambio verdadero en sus cargas a la salud pública. Estos países son en gran parte todavía no llevando sus propios estudios de investigación y agendas y se llevan a cabo muy pocos estudios en las enfermedades de la pobreza que limitan la salud en estas naciones. Para llevar a cabo este tipo de estudios, trabajadores de salud, en todos los roles, la necesidad de tener la formación y apoyo para aprender habilidades de investigación y ser animados a participar en el esfuerzo para reunir pruebas para cambiar la salud. Este simposio tiene los siguientes elementos integrados: 1. Rede es la Red de Desarrollo de Capacidades de Investigación de brotes de enfermedades que se conduce desde los tres consorcios financiados por la UE Zika y tiene la tarea de crear una red de investigación regional que pueda responder a las enfermedades infecciosas emergentes (EIE). 2. desarrollar y nutrir las carreras de investigación para la salud y los trabajadores de laboratorio en los PIBM: OMS-TDR ha desarrollado un único, marco flexible para las competencias básicas en la investigación clínica dentro de un esquema de miembros profesionales. 3. Los científicos Proving pueden compartir: El objetivo de la Red Mundial de la Salud es permitir pruebas de salvamento para ser recogido en los países más pobres del mundo. Se trata de una plataforma digital para los investigadores médicos de todo el mundo, y está cambiando la forma en que trabajan los científicos. Más de un millón de visitas se han recibido, de más de 100.000 afiliaciones, con las personas que visitan de 196 países. 4. Trabajar en conjunto para entregar ‘cómo hacer’ habilidades de investigación: El aprendizaje combinado es la nueva frase de moda, pero realmente funciona. Dentro de esta iniciativa más de 195.500 módulos de aprendizaje en línea se han tenido en LMIC y estos cursos fueron desarrollados por más de 20 organizaciones de investigación (como la OMS).
7 Presentaciones
10:15 – 12:00 PM | – Simposio Organizador
Trudie A. Lang |
Itinerario |
10:15 – 12:00 PM | – Co-Presidente
Jackeline Alger |
Itinerario |
10:15 – 12:00 PM | – Co-Presidente Iveta Simera University of Oxford, Oxford, Reino Unido |
Itinerario |
10:15-treinta minutos después de las diez AM | – desarrollo y fomento de las carreras de investigación para la salud y de laboratorio Trabajadores de PRBM
Morenike Ukpong |
Itinerario |
Diez y media-10:45 AM | – Trabajando juntos para entregar ‘cómo hacer’ habilidades de investigación
Joby George |
Itinerario |
10:45-11 a.m. | – Demostrando científico puede compartir Iveta Simera University of Oxford, Oxford, Reino Unido |
Itinerario |
11:00 – 12:00 PM | – Capacidad de red Rede La Investigación para América Latina
Jackeline Alger |